اولین گام در طراحی سیستم های صوتی، تهیه کلیه نقشه ها از جمله پلان های معماری، مقاطع و متراژ و ارتفاع فضاها است. سپس ما باید با برخی از نرم افزارهای مناسب مانند AUTOCAD ، Sketchup ETC شبیه سازی کنیم. حجم سه بعدی طراحی شده ، در نرم افزار EASE  به طراحان سیستم و مشاوران مجموعه اطلاعات ارزشمندی برای همه جنبه های حرفه ای اعم از مدل سازی دقیق و واقع گرایانه و شبیه سازی آکوستیک فضای مورد نظر و عملکرد سیستم صوتی با تمامی جزییات و بررسی فرکانس ها و دیگر ویژگی های صوت ارائه می دهد. همچنین اطلاعات مورد نیاز برای ارائه به مشتری و ارزیابی نهایی و داده های حرفه ای نیز تایید میگردد.

نرم افزار EASE Standard و EASE JR ، با جزییات قابل تنظیم، شبیه سازی را کامل کرده و به واقعیت بسیار نزدیک می کند به همین ترتیب به حذف اشتباهات پر هزینه و کاهش زمان نصب کمک می کنند. آنها با نمایش گرافیکی دقیق آکوستیک در دنیای واقعی ، به طراحان در ارائه سیستمی مناسب و بی نقص و همچنین یادگیری و رشد کمک می کنند. مدل های EASE یک روش ایده آل برای ارزیابی سیستم هایی است که هنوز انجام نشده اند. قبل از اینکه محل مجازی به یک محل کار تبدیل شود و که در آن صورت تغییرات بسیار وقت گیر و گران خواهند بود.

شرکت آرنکو همواره بر این نظریه تاکید دارد که برای آغاز هر پروژه ای با تجهیزات مجموعه هارمن، طراحی، جانمایی و تست های آکوستیکی توسط طراحان این مجموعه به عنوان قدم ابتدایی و غیرقابل تغییر جهت دستیابی به استانداردهای شرکت های سازنده و همچنین بهره گیری از بالاترین کیفیت و بهره وری تجهیزات موجود و در نهایت رضایت مشتریان می باشد.